Klimavalg og business casen
Klimapolitikken får samme skæbne som business casen – den bliver skrevet, men ikke fulgt!
Der har lige været valg. Et af valgkampens hede emner var klimaet.
Jeg er selv #klimatosse og arbejder i øjeblikket på et par projekter, der gerne skulle forbedre vores brug af energi. Jeg er altså efter Pia K´s mening ikke én af guds-bedste-børn eller hvad det nu var, hun kaldte os.
På trods af mange gode intentioner og løfter gennem valgkampen, er jeg alvorligt bange for, at klimaet igen bliver glemt – og der ikke kommer til at ske en skid.
Lige som business casen, som jeg til tider taler om, så får også klimapolitikken en krank skæbne. Og jeg mener, det er den samme skæbne, de lider, og af samme årsager.
Vi har brug for der sker noget, men vi gider ikke læse om det!
Vi har brug for, at der sker noget på klimafronten. Men mine to andre blogs om emnet: ”Har du sagt klimaforbedring til din business case?” og ”FN’s verdensmål – de kan kun blive en god business case, hvis de tænkes helt ind i kernen af forretningsmodellen” ligger suverænt i bunden af antal visninger af mine blogs. Normalt er mine blogs relativt godt besøgt (og var da også i top 5 sidste år af mest sete blogs på Version2.dk).
Den manglende interesse står i skærende relief til det, vi har hørt og set i valgkampen. Og som en pige fra Sverige er ambassadør for. Er det bare Version2s læsere, som ikke gider klimaet? Eller er det for abstrakt at tænke forretning og fremtid sammen? Eller penge og klima? Hvordan kan det bilve en god business case?
Det kan du læse mere om på Version2.dk, hvor resten af indlægget er udgivet.