businesscase.dk > Nyheder > Uncategorized > Business casen for sustainability: Sådan skaber klimaindsatsen forretningsmæssig værdi (bæredygtighed)

Business casen for sustainability: Sådan skaber klimaindsatsen forretningsmæssig værdi (bæredygtighed)

Grøn omstilling og klimavenlige løsninger er i de senere år for alvor kommet på agendaen i mange virksomheder. Der er en stigende opmærksomhed på både kundernes klimabevidsthed og på hele debatten om, hvordan vi skaber mere bæredygtige samfund og dermed også grønnere virksomheder.

Men er der også en god business case i at arbejde med den grønne omstilling? Kan klimaindsatsen rent faktisk skabe forretningsmæssig værdi? Og hvordan kan man som virksomhed gøre den grønne omstilling til en fordel for virksomheden frem for blot til endnu en opgave, der kræver tid og ressourcer?

Medvirkende:
Carina Ohm, Nordic Head of Climate Change & Sustainability Services i EY
Martin J. Ernst, partner, ekspert i business cases
Vært: Kim Stensdal

Denne episode er sponseret af Teknologipagten, der i september måned afholder et symposium om grøn omstilling i de små og mellemstore virksomheder.

Lyt til podcasen her: https://podcast.dit.dk/da/Arkiv/Podcasts/2021/67

Læs mere om business casen for verdens målene her: https://businesscase.dk/inspiration/fns-verdensmaal/